Thursday, 1 December 2011

Salam BeautifilLife~~

dah lama betol ain tak menconteng kat sini...
ain pun tak tahu kenapa...
ain tengah menilik nasib ain lagi ....

where should i go....
where is my destiny...
where is path of my life....

dimana jalannya....
ain keliru memikirkan masa depan ain...

susah betulkan jadi dewasa...
sukar menentukan hala tuju kita...
masa kita kecil mak & ayah tunjukkan.... kawan kita pun tolong....
tapi......
bila dah besar tak kan nak mintak orang tolong lagi....
ni hidup kita .....
jadi kita kena tolong dirisendiri kan......

bila belajar kita tak terfikir tentang ni...
terlalu asyik mengadap buku...
masuk periksa....
macam-macam la...

dah terlalu banyak ain mengeluh...
kadang-kadang penat pula dengar keluhan sendiri....
berdosa pula...
tapi apa yang ain boleh buat....

ain dah corak hidup ain dengan pelbagai warna....
tapi bentuk dia ain tak nampak pun....
warna pun masih tak teratur......
apa ain nak buat...

kenapa hidup ain terlalu bergantung pada orang....
kenapa hidup ain perlu berbakti pada orang lain ...

bila pikir balik ada ke orang tu menghargai ain...
ain lembik sangat ke sampai nak kena pijak kepala...
sampai nak kena keji ... dihina macam tu....
bukan ain minta kepujian tapi penghargaan ....
ain ada harga diri....


dari kecil ain macam ni ...
bila dah besar ain kena jadi macam ni lagi ke....
kepenatan tu rasa macam dah lali je...
penat dengan kutukan semua tu...
hina ke SAYA ni....
bodoh sangat ke.........
kenapa ain lembut...
ain buat baik dengan orang supaya orang buat baik dengan ain....
salah ke..... salah?????
ain ni hipokrit ke....

penat la macam ni.....
rasa macam makin terok.....

Wassalam BeautifulLife

No comments: